Dupa ce am inghesuit in geanta toate culorile pentru vitralii, pasta de modelaj pentru bijuterii, firele de piele, placutele de Plexiglas,am luat aparatul foto intr-o mana, o geanta de umar, o plasa cu culori.  dupa ce am vorbit cu Alina Nicoleta sa aduca ea culorile pentru textile si scobitorile, am plecat, fiecare in parte incarcat ca Mos Craciun spre HobbyCaffe pentru a sustine workshop-ul de pe 19-20 decembrie.

Noi, artistii: Alina Nicoleta Croitoru, Catalina Galmeanu, Andreea Ilie si Daniel Negru am ajuns mai devreme, am primit cadou desene, am distribuit culorile si pensulele pe mese asteptandu-i cu emotii pe curiosii doritori de arta. Tuturor n-i s-au incrucisat privirile pe la  14.30 cand am inceput sa compunem obiecte din sticla, lipind fiecare patrat de sticla in parte cu Letconul pentru a obtine un intreg, aici Daniel a fost seful, el stia cel mai bine, peste 15 minute primul obiect era rosu si gata terminat. Paharele pictate reflectau in primul rand lumina lumanarii asezate in interior,apoi talentul creatorului, personalitatea sau dispozitia…de Craciun a multora.

A urmat decorarea ramelor si cutiilor, printre atatea culori aduse de Catalina, responsabilul cu decorarea, cei mai multi au fost retinuti, dupa ‘munca asidua’  au aparut apoi niste rame unicat in monocromie sau culori complementare cu glitter sau fara, toate aratau inedit. Nimeni nu ii putea convinge pe participantii la workshop ca ramele ar trebui colorate asa, cu o textura anume, fiindca placerea de a picta prima rama de lemn asa cum vrei, cu glitter sau fara nu ti-o poate lua nimeni, ti-o poate doar oferi cineva- atelierele ACart.

Lectia de Origami a fost pentru mine cea mai buna dovada ca impreuna putem crea. Am reusit sa scoatem la lumina dupa ce am tot pliat  impreuna:participanti, artisti, instructori un penguin, steaua ninja, cubul, am trait senzatia pe care o aveam in scoala cand toti eram atenti la professor, cand constiinciosi faceam cum trebuie ceea ce n-i se explica, senzatia ca toti suntem un grup, mi-a placut. Multumim si responsabililor cu Origami a caror prezenta de spirit a fost inedita.

A doua zi, panza alba de bumbac nu intimida pe nimeni, nu a durat mult timp si fiecare si-a postat pe tricou: un fluture, pe panda, flori, un portret ,caluti de mare, oricum fara falsa modestie sabloanele au fost daca nu cele mai frumoase atunci sigur utile. Culorile fuzionau, se amestecau si intrau in contrast pe panza. Amanam desigur prezentarea de moda, tricourile trebuie finisate.

In casa fiecarui participant este asezata undeva pe un raft la vedere sper, farfuria pictata cu culori pentru ceramica. In ceea ce priveste modelajul, am zarit pe una dintre mese un pahar, o girafa si am mai zarit si mainile participantilor, atatea degete colorate sau cu lut uscat nu am mai vazut,decat in poze, cu noi.

Am modelat apoi, eu alaturi de participantul junior, la workshop, un bradut din pasta de modelaj. Cand pe bradutul colorat in nuate de verde a aparut un cerc rosu am crezut ca am explicat gresit teoria de clar-obscur, am primit desigur explicatia- era un globulet…apoi am facut si altele. Primele fire de piele cu margele, primele forme de medalion,ornament le puteti observa in fotografii.

Atunci cand am iesit din HobbyCaffe, duminica seara mi-am spus: ce tare era daca imi pictam si eu propria farfurie, asa cum vreau eu! Chiar si eu am fost uimita pentru ca pictez de ani buni, gandul acesta  tine loc de intregul review! Workshpo-ul m-I s-a parut  sensational- adica si plin de senzatii, atat pentru noi artistii cat si pentru cei care au avut ocazia sa isi picteze propriile farfurii, rame, bijuterii, tricouri.

Am avut convingerea ca am facut ce trebuia, ca am realizat ce ne propusesem si ca am adus artei un tribut,impreuna, am trait in lumea artei pentru 8 ore.

Va multumim!

Andreea Ilie

19-20 decembrie 2009